بهترین فوم برای زیرسازی پارکت چیست؟

بهترین فوم برای زیرسازی پارکت چیست؟

نصب کفپوش همانند کفپوش‌های تاتامی پارکت تأثیر زیادی در زیبایی ظاهری خانه خواهد داشت، زیرا با ایجاد نمایی چوبی برای منزل فضایی زیبا را خلق می‌نماید. اما برای ایجاد نتیجه مطلوب کفپوش باید به‌درستی نصب گردد. زیرسازی پارکت لمینت یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که پیش از نصب پارکت لمینت، می‌توان انجام داد. این نوع فوم، یکی از انواع محصولات فومی در صنایع ساختمانی بکار برده می‌شود.

انتخاب فوم زیر پارکت به‌اندازه انتخاب کفپوش پارکت اهمیت دارد. بهترین لایه برای زیرسازی کفپوش لمینت، فوم است زیرا نصب راحتی داشته، عایق خوبی بوده و بسیار مقرون‌به‌صرفه است. برای زیرسازی پارکت باید از فوم‌هایی استفاده شود که از انتقال صدا، حرارت و رطوبت جلوگیری نموده، عایق مناسبی باشند و باعث ماندگاری بیشتر پارکت شوند. برای این کار استفاده از فوم رول پارکت که به آن فوم رول سایلنت نیز می‌گویند، توصیه می‌شود.

به فوم رول با ضخامت ۱٫5 میلی‌متر و ۲ میلی‌متر فوم رول پارکت (سایلنت) می‌گویند. که جهت زیر سازی پارکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر ضخامت آن زیاد باشد باعث خم‌شدن کفپوش شده و اگر خیلی نازک باشد نمی‌تواند به‌درستی از سروصدای ایجاد شده جلوگیری نماید.

این فوم‌های رولی به دلیل کیفیت بالای خود مانع از آسیب‌دیدن و پوسیدگی پارکت شده و از به صدا درآمدن آن جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل استفاده از این محصول منجر به ماندگاری و افزایش طول عمر پارکت می‌گردد.

درواقع این فوم‌ها به‌عنوان ضربه‌گیر برای کف‌پوش‌های چوبی سخت عمل می‌کنند و بار را به طور یکنواخت توزیع می‌نمایند، تا از ساییدگی قابل‌توجه جلوگیری شود. فوم پارکت برای جلوگیری از به هدررفتن انرژی نیز استفاده می‌شود. زیرا با نصب این محصول در زیر پارکت از ورود سرما به داخل و خروج گرما از داخل به خارج خانه جلوگیری می‌شود.

در مناطق مرطوب نیز به جلوگیری از انتقال رطوبت به پارکت و رشد باکتری کمک می‌نماید. هم چنین برای کاهش انتقال صدا به‌خصوص صدای پا و رفت‌وآمد به طبقات پایین مناسب است.

فوم در صنایع ساختمانی چه کاربردی دارد؟

آموزش زیر سازی پارکت

آموزش زیرسازی پارکت

اولین قدم یکدست نمودن سطح زمین است. اگر سطح زمین یکدست نیست باید ابتدا نقص‌های آن را برطرف نموده و آن را یکدست کرد. زیرا فوم زیر پارکت سطح را یکدست نمی‌کند. سطح باید تا حد امکان تراز شود تا لمینت به درستی چیده شود. اگر سطح زمین دارای پستی و بلندی باشد، لمینت با لایه زیرین متصل شده، خوب به نظر نمی‌رسد و ماندگاری بالایی نخواهد داشت.

همچنین باید بررسی شود که سطح کاملا خشک باشد تا زیرسازی به درستی انجام شود. بعد از نصب به دلیل اینکه این فوم‌ها به صورت عایق رطوبت عمل می‌نمایند، بنابراین رطوبت بعداً باعث ایجاد مشکل یا تغییر شکل پارکت نمی‌شود. برای یکدست شدن کف بهتر است نصب پارکت روی سیمان، سرامیک، موزاییک و … انجام شود تا زیرسازی به بهترین نحو انجام شود.

نصب فوم زیر پارکت

نصب فوم زیر پارکت

ابتدا فوم زیر پارکت بر روی سطح زیرسازی شده قرار می‌گیرد، و سپس قطعات پارکت بر روی آن نصب می‌شود. این فوم مانع از نفوذ حشرات، رطوبت و گرما شده و همین امر باعث افزایش عمر پارکت می شود.

برخی از بهترین فوم ها دارای لایه اضافی هستند که به عنوان بهترین مانع رطوبت عمل می‌کند. این فوم‌های قابل اتصال به لمینت، همچنین باعث می‌شود که کف آن خیلی سرد نباشد. در واقع از ورود سرما از کف زمین جلوگیری نموده و به عنوان عایق حرارت عمل می‌کند.

برخی از پارکت‌ها دارای فوم متصل می‌باشند که در این صورت نیازی به خرید فوم مجزا نیست. نصب کفپوش لمینت با زیرانداز متصل بسیار ساده است. کفپوش لمینت با زیرانداز متصل شده‌، باعث صرفه جویی در زمان شده زیرا نیازی نیست که به دنبال یک پارچه جداگانه باشید که برای کفپوش لمینت خاص مناسب باشد. ولی در غیر اینصورت نیز به راحتی می‌توانید با استفاده از یرند‌های معتبر از یک فوم زیر پارکت استاندارد استفاده نمایید.

چکیده‌ای از این مطلب

این لایه ورق فومی به‌عنوان یک‌لایه محافظ در کف‌پوش فومی رولی استفاده می‌شود و به دلیل خصوصیات نرم و انعطاف‌پذیری که دارد، کمک می‌کند تا کفپوش فومی را بر روی سطوح صاف و سخت نصب کرد. همچنین، این لایه فومی به دلیل خصوصیت عایق حرارتی و عایق صوتی، به کاهش نویز و صدا کمک می‌کند و در محیط‌هایی با شرایط حرارتی و رطوبت بالا، مثل حمام‌ها و سوناها، نیز می‌تواند استفاده شود.

  • اولین قدم در زیرسازی پارکت، یکدست نمودن سطح زمین است.
  • به فوم رول با ضخامت ۱٫5 میلی‌متر و ۲ میلی‌متر فوم رول پارکت(سایلنت) می‌گویند.
  • اگر ضخامت فوم زیرسازی پارکت زیاد باشد باعث خم‌شدن کفپوش شده و اگر خیلی نازک باشد نمی‌تواند به‌درستی از سروصدای ایجاد شده جلوگیری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.