معرفی انواع کفپوش فومی

معرفی انواع کفپوش

در دهه‌های گذشته، برای ساخت و پرداخت نهایی کف ساختمان‌ها، از متریال‌هایی با مواد طبیعی استفاده می‌شد. کفپوش‌های سنگی، سرامیکی و پارکت، از متداول‌ترین مصالح برای پوشاندن کف ساختمان‌ها بودند. به مرور زمان، ساختمان‌هایی با کاربری‌های متفاوت ساخته شدند و نیاز به کفپوش‌های مطابق با آن کاربری‌ها، بیش از پیش احساس شد. فومیران در حوزه تولید انواع کفپوش و معرفی انواع کفپوش در حال فعالیت است.

اما امروزه انواع کفپوش‌های مختلفی برای مصارف مختلف تولید می‌شوند. کفپوش‌های فومی و نرم، بهترین گزینه برای پوشش کف باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، مهد کودک‌ها، زمین‌های بازی، حیاط مدارس و خانه‌های بازی هستند.

کفپوش اتاق کودک چیست؟

 

کفپوش‌های تاتامی، در رنگ و اندازه‌های گوناگونی ساخته می‌شوند. می‌توان از انواع رنگی آنها به عنوان کفپوش اتاق کودک و کفپوش مهدکودک و کفپوش خانه بازی استفاده کرد. برخی از کفپوش‌های تاتامی، طرح‌های مختلفی از حیوانات و اشکال را با رنگ متفاوتی در داخل خود دارند.

برخی از کفپوش‌ تاتامی‌ها به صورت طرح‌دار و با رنگ‌ها و الگوهای متنوع تولید می‌شوند. استفاده از این کفپوش‌های فومی طرح‌دار، ضمن ایجاد امنیت بیشتر برای کودکان، زیبایی بصری خاصی را به محیط می بخشد.

کفپوش تاتامی مناسب مهدکودک باید ضخامت و خاصیت ارتجاعی زیادی داشته باشد تا بتواند در صورت سقوط یا زمین خوردن کودکان، از آسیب رسیدن به کودک، تا حد امکان جلوگیری کند.

کفپوش فومی مهدکودک، مانند سایر کفپوش های تاتامی، با لبه‌هایی به شکل پازل ساخته می‌شوند، برای نصب آنها کافی است، لبه ها را درون هم قرار داد تا بلوک ها به خوبی درون یکدیگر، چفت شوند. جداکردن قطعات کفپوش مهدکودک نیز به سادگی نصب آن است. می‌توان برای نظافت بیشتر فضای مهدکودک یا خانه بازی، این کفپوش ها را به صورت مداوم شستشو داد.

رنگ‌بندی شاد و متنوع، قابلیت شست و شو، اصطکاک مطلوب با بدن و خاصیت ارتجاعی، کفپوش تاتامی را به محبوب‌ترین پوشش برای سالن مهدهای کودک و خانه های بازی تبدیل کرده است.

بسیاری از افراد، از کفپوش تاتامی برای پوشش کف و دیوارهای اتاق کودک استفاده می‌کنند تا از آسیب رسیدن به کودکان نوپای خود جلوگیری کنند. همان‌طور که گفته شد، تنوع رنگ و طرح در تولید کفپوش‌های تاتامی، به حدی زیاد است که می‌توانید به راحتی طرح دلخواه را یافته و آنها را با انواع وسایل و لوازم موجود در منزل و اتاق کودک هماهنگ کنید. و به این ترتیب چیدمان زیبا و بی نظیری را مطابق با سلیقه کودک دلبندتان، پدید آورید.

معرفی انواع کفپوش

انواع کفپوش تاتامی مخصوص سالن های ورزشی

معمولا با شنیدن نام کفپوش تاتامی، به یاد زمین مسابقات ورزش‌های رزمی می‌افتیم. کفپوش تاتامی یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌ها برای پوشش‌دهی کفپوش سالن ورزشی است.  افرادی که در فروش کفپوش فومی، تجربه و دانش زیادی دارند، کفپوش‌های تاتامی را برای استفاده در سالن های ورزشی رزمی و ایروبیک، توصیه می کنند، زیرا:

یکی از بهترین ویژگی‌های کفپوش تاتامی قابلیت ارتجاعی این کفپوش‌ها است، علاوه بر این کفپوش تاتامی، سطحی یکدست و عاری از قطعات نیز دارد. دویدن و انجام حرکات ورزشی بر روی کفپوش تاتامی، امنیت کامل را برای ورزش‌کاران ایجاد می‌کند، زیرا به دلیل ویژگی‌های خاص فوم، اصطکاک کافی را با بدن ایجاد کرده و از سر خوردن افراد جلوگیری می‌کند. کفپوش تاتامی، به دلیل خاصیت ارتجاعی مطلوب خود، در صورت سقوط افراد، بالاترین امنیت را جهت جلوگیری از آسیب دیدگی ورزشی به همراه دارد.

کفپوش‌های تاتامی، به صورت قفلی و به آسانی نصب می‌شود. این کفپوش‌ها به راحتی قابل جدا شدن و شست وشو هستند و در تماس با آب و مواد شوینده معمولی، تغییر رنگ و اندازه پیدا نمی‌کنند.  می‌توان برای رعایت بهداشت در باشگاه‌های ورزشی، بدون نگرانی از بابت رنگ پریدگی و تغییر سایز، به صورت مداوم آنها را شستشو داد.

کفپوش تاتامی مناسب برای زمین‌های ورزشی، ضخیم و محکم و دارای خاصیت ارتجاعی کمتری هستند. از این رو ضمن ایجاد ایمنی بالا، امکان اجرای حرکات ورزشی با بهترین عملکرد را برای ورزش کاران با وزن های مختلف ایجاد می‌کنند.

مجموع این عوامل، کفپوش تاتامی را به گزینه‌ای عالی برای دویدن و انجام ورزش های پرشی و پرتحرک تبدیل می کند. این کفپوش‌ها از جنس فوم نرم و مقاوم بوده و در ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شوند. برای خرید کفپوش فومی، می‌توانید با توجه به کاربری مورد نظر خود، مناسب‌ترین ضخامت را انتخاب کنید.

قیمت کفپوش تاتامی

قیمت کفپوش فومی تاتامی، به عوامل متعددی از جمله خاصیت ارتجاعی و ضخامت آن بستگی دارد. طرح‌ها و اشکال به کار رفته در تاتامی‌های طرح‌دار، نیز قیمت این محصولات را افزایش می‌دهند. از طرفی تاتامی‌هایی با ضخامت بیشتر، وزن بیشتری داشته و طبیعتا قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

برای اطلاع از قیمت کفوش تاتامی و دریافت مشاوره برای انتخاب کفپوش فومی مناسب، می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

کفپوش تاتامی برای چه مکان‌هایی مناسب نیست؟

استفاده از کفپوش تاتامی برای مهدهای کودک، خانه‌های بازی، اتاق کودک، سالن ورزش‌های رزمی، ایروبیک و یوگا توصیه می‌شود. بسیاری از افراد هنگام خرید کفپوش فومی، تصور می‌کنند پوشش پارک‌ها و زمین‌های بازی کودکان نیز همان کفپوش تاتامی است، اما این تصور اشتباه است. حتی کفپوش‌های تاتامی با ضخامت زیاد نیز برای استفاده در فضای باز مناسب نیست.

برای چنین مکان‌هایی بهتر است از کفپوش گرانولی یا لاستیکی استفاده شود. این کفپوش‌ها در دو نوع ساده و پایه تخم مرغی ساخته می‌شوند. نوع پایه‌دار یا شانه تخم‌مرغی، از تماس کفپوش با آب باران موجود در سطح زمین جلوگیری می کند تا کفپوش ها دچار پوسیدگی نشوند.

همچنین کفپوش تاتامی برای سالن های بدنسازی و وزنه برداری مناسب نیست. برای پوشش کف سالن های بدن سازی بهتر است از انواع دیگری از کفپوش ها استفاده شود، چرا که وجود دستگاه ها و وزنه های فلزی سنگین، ممکن است به تاتامی آسیب برساند.

همان طور که گفته شد، استفاده از کفپوش تاتامی، برای پوشش زمین‌های بازی و پارک‌ها مناسب نیست، چرا که به دلیل تابش آفتاب دچار فرسایش می‌شود و بر اثر قرارگیری وسایل بازی سنگین وزن، دچار پارگی و پوسیدگی خواهد شد.

بهترین فوم برای زیرسازی پارکت چیست؟

کفپوش گرانولی یا کفپوش ضربه گیر لاستیکی چیست؟

برای پوشش‌دهی کف سالن‌های بدن‌سازی و وزنه‌برداری و همچنین پارک‌ها و زمین‌های بازی از کفپوش گرانولی استفاده می‌شود. کفپوش‌های گرانولی، از پودر یا گرانول لاستیک و چسب مخصوص ساخته می‌شوند و به همین دلیل استحکام بسیار بالایی دارند.

استحکام بالا و دوام کفپوش گرانولی، در برابر نفوذ باران و تابش آفتاب، آن را به بهترین گزینه برای پوشش پارک‌ها و زمین‌های بازی کودکان تبدیل کرده است. کفپوش‌های گرانولی خاصیت ارتجاعی و نرمی مطلوبی برای دویدن و انجام حرکات پرشی همراه با کفش ورزشی دارند و در صورت سقوط افراد، امنیت لازم را برای آنان ایجاد می‌کنند.

کفپوش گرانولی در انواع ساده و پایه‌دار (برای مناطق مرطوب و پرباران) ، و در رنگ‌ها، ضخامت‌ها و ابعاد گوناگون تولید می‌شوند. کفپوش گرانولی یا کفپوش لاستیکی، به دلیل دوام و مقاومت بالا، پوشش مناسبی برای انبارها و مکان‌هایی است که اجسام و دستگاه‌های سنگین در آنها وجود دارد.

معرفی انواع کفپوش

انواع کفپوش پارچه ای

کفپوش فومی پارچه‌ای از چسباندن پارچه‌های مخملی و پرز بلند بر روی کفپوش تاتامی ساخته می‌شود. این نوع کفپوش مناسب برای افرادی است که دوست دارند هم از مزایای کفپوش تاتامی در محیط خود بهره‌مند شوند و هم کفپوشی با ظاهر زیبا داشته باشند.

از کفپوش فومی پارچه‌ای می‌توان در مهدهای کودک، خانه‌های بازی و منازل استفاده کرد. با خرید کفپوش فومی پارچه‌ای می‌توانید از بافت و نرمی پارچه همزمان با خواص ضد ضربه و ایمنی بخش تاتامی بهره‌مند شوید.

چکیده‌ای از این مطلب

در این مطلب در مورد انواع کفپوش تاتامی صحبت کردیم.

  • کفپوش های تاتامی، در رنگ و اندازه های گوناگونی ساخته می شوند. می توان از انواع رنگی آنها به عنوان کفپوش اتاق کودک و کفپوش مهدکودک و کفپوش خانه بازی استفاده کرد.
  • قیمت کفپوش فومی تاتامی، به عوامل متعددی از جمله خاصیت ارتجاعی و ضخامت آن بستگی دارد.
  • برای پوشش دهی کف سالن های بدن سازی و وزنه برداری و همچنین پارک ها و زمین های بازی از کفپوش گرانولی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.