کفپوش تاتامی اتاق کودک + 7 مزیت کفپوش مهدکودک

کفپوش مهدکودک

کفپوش مهدکودک یا کفپوش اتاق کودک چیست؟ کفپوشی از جنس فوم که با هدف ایجاد فضایی امن و نرم و راحت برای بازی کودکان در مهدکودک یا در اتاق کودک از آن استفاده می‌شود. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، اگر چه که از این کفپوش بیشتر در محیط‌هایی مثل سالن یا کلاس مهدکودک استفاده می‌شود اما می‌توان به عنوان کفپوش اتاق کودک هم از آن استفاده کرد. طبیعی است که برایتان این سؤال پیش آمده باشد که چرا باید از کفپوش مهدکودک یا کفپوش اتاق کودک به جای فرش و موکت استفاده کنیم؟ در ادامه چند مورد از ویژگی‌ها و  مزایای استفاده از کفپوش اتاق کودک را با شما در میان می‌گذاریم.

معرفی انواع کفپوش

۷ مورد از ویژگی‌ها و مزایای کفپوش تاتامی اتاق کودک

تولید کننده کفپوش اتاق کودک می‌خواهید فضای بازی کودکان در مهدکودک امن و نرم و آرام باشد؟ می‌خواهید فضای امن و آرام مهدکودک را با خود به خانه بیاورید تا هنگامی که کودک در اتاق خود مشغول بازی کردن است تا حدی خیالتان راحت باشد؟

با خرید کفپوش مهدکودک یا کفپوش اتاق کودک می‌توانید به ایمنی فضایی که کودک در آن حضور دارد و مشغول شادی و بازی می‌شود، کمک کنید و فرقی ندارد که می‌خواهید این فضا را در خانه فراهم کنید یا در مهدکودک. برای خرید کفپوش اتاق کودک یا کفپوش مهدکودک باید به چند مورد از ویژگی‌ها و مزیت‌های آن دقت کنید. در ادامه این ویژگی‌ها و مزایا را بیشتر توضیح می‌دهیم:

  1. کفپوش مهدکودک باید سبک و قابل‌حمل باشد.

اینکه کودک بخواهد در فضاهای مختلف خانه یا مهدکودک بازی کند، کاملاً طبیعی است. اگر کفپوش مهدکودک یا کفپوش اتاق کودک سبک و قابل‌حمل باشد، به‌آسانی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید و فضای نرم و ایمنی را که این کفپوش‌ها فراهم می‌کند، با خود به هر کجا که دلتان خواست ببرید. همین ویژگی باعث می‌شود که نصب کفپوش اتاق کودک هم آسان‌تر و کم‌دردسرتر انجام شود.

۲. کفپوش فومی مهدکودک باید قابل شست‌وشو باشد.

شور و نشاط کودکی باعث می‌شود که کودکان دوست داشته باشند که مدام جست و خیز کنند یا سرگرم باشند. در خلال این سرگرمی‌ها از وسایل مختلف برای بازی و نقاشی استفاده می‌کنند. اینکه دست یا پای یکی از بچه‌ها به ظرف آبرنگ یا گواش بخورد و سطح کفپوش مهدکودک کثیف شود کاملاً طبیعی است. با آگاهی از این موضوع، بهتر است کفپوش مهدکودک از جنسی باشد که بتوان به آسانی آن را شست. زیرا درست نیست که مانع شادمانی، بازی و بروز خلاقیت کودکان بشویم. علاوه بر این، جنس کفپوش مهدکودک یا کفپوش اتاق کودک باید به گونه‌ای باشد که در معرض آفتاب و مواد شوینده خراب نشود. این مورد را تولید کننده کفپوش اتاق کودک در نظر می گیرد.

۳. کفپوش مهدکودک باید نرم، انعطاف‌پذیر و ایمن باشد.

کفپوش مهدکودک یا کفپوش اتاق کودک باید نرم انعطاف‌پذیر باشد. می‌پرسید چرا؟ به این دلیل که اگر کودک در حین بازی زمین بخورد، آسیب نمی‌بیند. زیرا کفپوش استاندارد، می‌تواند از کودک در برابر ضربه محافظت کند. علاوه بر این،  اگر جنس کفپوش مهدکودک یا کفپوش اتاق کودک مناسب و استاندارد باشد، سطحی فراهم می‌کند که کودک می‌تواند به‌راحتی روی آن بدود، بازی کند و غلت بزند. علاوه بر این‌ها، کفپوش مهدکودک یا کفپوش اتاق کودک اگر آجدار باشد، شبیه ضربه‌گیر عمل می‌کند و مانع افتادن کودک می‌شود. فوم EVA  تمام این ویژگی‌ها را دارد.

۴. کفپوش مهدکودک باید ماندگاری زیاد داشته باشد.

از آن‌جایی که مهدکودک‌ها سال‌های سال به کار وفعالیت ادامه می‌دهند و در تمام این سال‌ها با کودکان سر و کار دارند، اینکه جنس کفپوش مهدکودک ماندگاری زیا داشته باشد تا سال‌های بتوانند بی‌دردسر و بی‌دغدغه با حضور بچه‌هایی پر شور و نشاط از آن استفاده کنند، موضوعی حائز اهمیت است. فوم‌های استاندارد، حالت الاستیک دارند و این ویژگی باعث می‌شود کفپوش دربرابر کشش و فشار،  آفتاب و مواد شوینده مقاوم باشد  در نتیجه سال‌های سال قابل‌استفاده باشد.

  1. کفپوش مهدکودک می‌تواند به رشد شناختی و رشد فیزیکی کودک کمک کند.

اگر کفپوش مهدکودک یا کفپوش اتاق کودک استاندارد باشد، کودک می‌تواند به‌راحتی روی آن بازی کند یا غلت بزند. اگر کفپوش مهدکودک یا کفپوش اتاق کودک از جنس فوم باشد، کودک به‌راحتی می‌تواند بدود و اگر هم زمین بخورد، چندان ضربه نمی‌بیند. همین تحرک، پویایی و جست‌وخیز به رشد فیزیکی و رشد شناختی کودک کمک می‌کند.

  1. کفپوش فومی مهدکودک باید مرغوب باشد.

جنس کفپوش مهدکوک یا کفپوش اتاق کودک بسیار مهم است. مواد اولیه که برای ساخت کفپوش استفاده می‌شود باید دو ویژگی مهم داشته باشد: هم باید مرغوب باشد و هم از نظر قیمت چندان گران نباشد. کفپوش‌ مهدکودک معمولاً از جنس فوم، تاتامی و EVA است که چون نرم و انعطاف‌پذیر است، میزان ایمنی آن هم مطلوب است و کودک می‌تواند با خیال راحت روی آن بازی کند. علاوه بر این،  جنس فوم  EVA  به گونه‌ای است که قارچ و باکتری هم به خود راه نمی‌دهد، پس هنگامی که جنس کفپوش مهدکودک از این فوم باشد، نگران مسائل بهداشتی کفپوش مهدکودک نباشید.

  1. تولید کفپوش مهدکودک در رنگ‌های شاد و متنوع باعث می‌شود که کودک هم شاد و سرزنده باشد.

از آن‌جایی که کودکان معمولاً ساعات زیادی را در مهدکودک یا در اتاق خود و با اسباب‌بازی‌هایشان سپری می‌کنند، در نتیجه اینکه دیوارها یا وسایل اتاقشان رنگارنگ باشد، تأثیر مثبت بر روحیه آن‌ها خواهد داشت.

معرفی انواع کفپوش

آشنایی با انواع کفپوش فومی مهدکودک | فوم کف اتاق

کفپوش تاتامی مهدکودک بسته به کاربردشان در جاهای مختلف مهدکودک انواع گوناگونی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

کفپوش تاتامی اتاق کودک: کفپوش تاتامی یا کفپوش پازلی که از جنس فوم به شمار می‌رود، متداول‌ترین نوع کفپوش مهدکودک است که در رنگ‌های شاد و متنوع تولید می‌شود. جنس این کفپوش‌ها مرغوب است و از نظر اقتصادی هم مقرون به‌صرفه به حساب می‌آید. کفپوش تاتامی یا کفپوش اتاق کودک بسیار آسان نصب می‌شود و قابل‌حمل است.

کفپوش گرانولی: کفپوش گرانولی با حالت لاستیکی که دارد معمولاً در حیاط مهدکودک کاربرد دارد و ایمنی فضای حیاط مهدکوک را تأمین می‌کند.

چمن مصنوعی: کفپوش چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که ضخامت و طرح‌های مختلف دارد و معمولاً برای حیاط و پله‌های مهدکودک به کار می‌آید. هر چند که نصب آن در مقایسه با دیگر انواع کفپوش مهدکودک کار آسانی نیست اما کارشناسان محصولات فومی به‌خوبی از عهده‌ی نصب آن برمی‌آیند.

کفپوش اتاق کودک با کفپوش مهدکودک چه تفاوتی دارد؟

برای اتاق کودک چه در منزل و چه در مهدکودک می‌توان از کفپوش فومی که به کفپوش مهدک کودک یا کفپوش اتاق کودک معروف است استفاده کرد. مهم‌ترین ویژگی کفپوش اتاق کودک این است که نرم و انعطاف‌پذیر، سبک و قابل‌حمل و ضدضربه یا آجدار باشد.

معمولاً انواع کفپوش فومی و به‌ویژه کفپوش مهدکودک از جنس فوم EVA کفپوشی با جنس مرغوب است که صرفه‌ی اقتصادی هم دارد. از کفپوش گرانولی و کفپوش چمن مصنوعی هم گاهی در حیاط مهدکودک استفاده می‌شود.

جمع‌بندی در مورد تولید کننده کفپوش مهدکودک

فوم کف اتاق یا کفپوش اتاق کودک باید جنس مرغوب داشته باشد. منظور از جنس مرغوب کفپوش مهدکودک یا کفپوش اتاق کودک این است که این کفپوش‌ها باید نرم، انعطاف‌پذیر باشد و در عین حال مقاومت و ماندگاری زیادی داشته باشد. علاوه بر این، کفپوش مهدکودک یا کفپوش اتاق کودک باید سبک و قابل حمل باشد و بتوانیم به‌راحتی آن‌ها را در جهای مختلف نصب کنیم.

اگر باز هم درباره‌ی کفپوش مهدکودک یا کفپوش اتاق کودک سؤالی دارید، در قسمت نظرات بنویسید. ما و همکارانمان در فومیران با اشتیاق پاسخگوی پرسش‌های شما خواهیم بود.

چکیده‌ای از این مطلب

  • کفپوش تاتامی یا کفپوش پازلی که از جنس فوم به شمار می‌رود، متداول‌ترین نوع کفپوش مهدکودک است که در رنگ‌های شاد و متنوع تولید می‌شود.
  • کفپوش اتاق کودک اگر آجدار باشد، شبیه ضربه‌گیر عمل می‌کند و مانع افتادن کودک می‌شود. فوم EVA  تمام این ویژگی‌ها را دارد.
  • کفپوش گرانولی با حالت لاستیکی که دارد معمولاً در حیاط مهدکودک کاربرد دارد و ایمنی فضای حیاط مهدکوک را تأمین می‌کند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.