محصولات فوم کاردستی و گلسازی

  1. خانه
  2. کاربردها
  3. فوم کاردستی و گلسازی

کاردستی‌ها و گل‌های فومی امروزه طرفداران بسیاری دارند. فومیران کلمه‌ای است که در تمام دنیا برای ورق‌های فومی استفاده می‌کنند و هر چه بیشتر مردم با این ماده قابل توجه آشنا می‌شوند، تقاضای مصرف‌کنندگان افزایش می‌یابد.

فوم کاردستی و گلسازی یک فوم بسیار نازک است که به طور خاص برای ساخت گل‌هایی با جزئیات تقریباً واقعی و انواع کاردستی طراحی شده است و  از  ضخامت 0.8 میلی متر تا 2 میلی متر تولید می‌شوند. فوم کاردستی نرم و انعطاف پذیر است، حالت کشسانی دارد و با اعمال گرما و حرارت با دست یا ابزار می‌توان فرم‌های مختلف به آن داد.

کار گلسازی فومی یا هر نوع کاردستی فومی جزو آن دسته از مشاغلی هست که در صورت داشتن ذوق هنری، با توجه به درخواست آن، بسیار قابل توجه است. در واقع شخص می‌تواند با استفاده از فوم، مفتول، پارچه، کاغذ، اکلیل و اسپری و موارد مشابه، به خلق دست‌سازهای زیبا بپردازد.

محصولات فوم کاردستی و گلسازی با فوم های رنگی

ویژگی‌های فوم کاردستی و گلسازی

فوم‌ کاردستی و گلسازی تماماً از جنس فومEVA می‌باشند.

قابل شست‌و‌شو

فوم گلسازی بر خلاف ساختار فومی که دارد آب را جذب نمی‌کند و با آب و مواد شوینده قابل شستشو می‌باشد.

بسیار سبک

EVA از هزاران حباب کوچک تشکیل شده است که به هم متصل شده اند و وزن آن را سبک می کنند. حمل محصولات ساخته شده با این فوم بسیار راحت است

رنگپذیری

فوم‌های گلسازی با انواع روغن، اسپری رنگ و گواش قابل رنگ‌آمیزی است. برای طبیعی‌تر شدن رنگ بر روی فوم بهتر است قبل از شکل دادن به آنها رنگ آمیزی انجام شود.

قابل انعطاف و کشش

هر شکل و فرمی را که بخواهیم می‌توانیم بر روی فوم های گلسازی ایجاد کنیم به عنوان مثال آن را تا کنیم، مچاله کنیم، بپیچانیم و …

رنگ‌بندی جذاب و متنوع

از مهم‌ترین خصوصیات فوم گلسازی داشتن رنگ‌بندی متنوع و گسترده این محصول است که بیش از 50 رنگ را شامل می‌شود.

مقاوم در برابر حرارت و حرارت پذیر

فوم‌های گلسازی و کاردستی در مقابل حرارت و نور خورشید مقاوم می‌باشند. برای ساخت انواع اکسسوری فومی و کاردستی، می‌توان با حرارت به فوم فرم داد و اشکال مختلف را ایجاد کرد. این فوم ها حتی با حرارت دست نیز فرم می‌گیرند.

انواع فوم گلسازی

فوم گلسازی در دو نوع اکلیلی و ساده تولید می شود.

فوم گلسازی

فوم گلسازی که به آن بلندر گلسازی هم گفته می‌شود به صورت ورق‌های فومی در رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند. لایه ورق‌های فوم گلسازی فومیران در ابعاد ۶۰ در۷۰ سانتی‌متر به صورت کارتنی در ضخامت‌های 0.8 میلی‌متر تا ۲ میلی‌متر تولید می‌شود. همچنین می‌توان شیت یا ورق بلندر گلسازی فومیران را به صورت خام و عمده در ابعاد ۲۱۰در ۱۲۵ سانتی‌متر و ضخامت ۳۰ میلی‌متر به صورت اختصاصی سفارش داد.

فوم اکلیلی

اکلیل‌ها مجموعه‌ای از ذرات مسطح کوچک و بازتابنده است که برش دقیقی دارند و در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند. اکلیل‌ها در زوایای مختلف نور را منعکس می‌کنند و باعث درخشش سطح می‌شوند. اکلیل‌ها پولک‌هایی با سایز کوچک می‌باشند.

فوم‌های اکلیلی از جمله فوم‌های پرکاربرد در بخش گلسازی، کاردستی، کیف سازی و ساخت محصولات تزیینی می‌باشند. ورق‌های فوم پس از تولید وارد دستگاه چسب می شوند، پس از آغشته شدن چسب بر روی سطح فوم، فوم‌ها وارد بخش خشک‌کن می‌شوند تا چسب‌ها خشک شوند، اما قابلیت چسبندگی آنها نه تنها از بین نمی‌رود بلکه بیشتر هم خواهد شد. پس از آن ورق‌های فوم وارد بخش اکلیل پاشی می‌شوند و در نهایت ورق‌های فومی اکلیلی از دستگاه خارج می‌شود.

فوم اکلیلی فومیران در ابعاد ۲۰ در۳۰ سانتی‌متر در بسته‌های۱۰تایی و ضخامت‌ از ۱ میلی متر تولید می شوند در ضخامت‌های بالاتر به صورت اختصاصی و بصورت قیمت عمده فوم اکلیلی قابل سفارش می‌باشند.

محصولات فوم کاردستی و گلسازی