فوم برس کارواش | برس فومی

فوم برس کارواش

همه ما به کارواش‌های اتوماتیک رفته‌ایم و نحوه کار برس‌های شستشوی را دیده‌ایم به طور معمول از فوم EVA به عنوان برس شستشوی خودرو استفاده می‌شود. این فوم در رنگبندی و ابعاد مختلف قابل تولید است.

صدها فوم EVA بر روی یک محور فلزی قابل چرخش به عنوان یک محور شستشو قدرتمند مونتاژ شده‌اند که با چرخش این محور، فوم‌ها بر روی وسیله نقلیه، فرآیند شستشوی را انجام می‌دهند. همچنین برای خشک کردن خودرو نیز استفاده می‌شود.

فوم EVA چیست؟

به طور خلاصه فوم EVA یک فوم سلول بسته است که در طیف وسیعی از چگالی و سختی است. نکته مهم این است که باید توجه داشته باشید که یک فوم EVA با چگالی و سختی متفاوت می‌تواند، عملکردها و ویژگی‌های کاملاً متفاوتی ایجاد کند. بنابراین انتخاب فوم EVA با عملکرد مناسب برای تجهیزات کارواش بسیار مهم می‌باشد.

از مهمترین اجزای سیستم‌های کارواش اتوماتیک، برس شستشوی خودکار با فوم EVA می‌باشد، که به صورت عمودی یا افقی برای شستشوی کامل ماشین یا سایر وسایل نقلیه چرخانده می‌شود.

در حال حاضر تجهیزات کارواش‌ها عمدتاً از برس‌های فوم EVA، به جای برس‌های سنتی پلاستیکی مویی و یا برس‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنند. در این میان فوم EVA به دلیل مزایایی که هم در عملکرد و هم از نظر هزینه دارد، بیشتر برای برس‌های کارواش استفاده می‌شود.

معرفی انواع کفپوش

مزایای فوم EVA برای برس کارواش

ضد آب

همانطور که گفته شد، مواد فوم EVA یک ماده پلاستیکی سلول بسته است که به دلیل ساختار فوم به طور طبیعی ضد آب هستند، برعکس فوم سلول باز. فوم EVA به دلیل عدم جذب آب در هنگام شستشو تا حد زیادی میزان مصرف آب را کاهش می دهد و عملکرد تمیز کردن آن، تحت تأثیر جریان آب قرار نمی‌گیرد. علاوه بر این، برس‌های کارواش فوم EVA نیز هنگام کار بر روی وسایل نقلیه کثیفی را در خود نگه نمی‌دارند.

مقاوم در برابر مواد شیمیایی

فوم EVA به دلیل ساختار فوم سلول بسته در برابر حلال‌ها مقاوم است و با توجه به عدم جذبی که دارد قدرت شستشوی بسیار بالایی با انواع مواد شوینده را دارد. اما هنگام استفاده از برس پارچه‌ای، به وضوح متوجه خواهید شد که آنها آب را جذب کرده و روی خود نگه می‌دارند. بنابراین گاهی اوقات برس پارچه نساجی نمی‌تواند به طور کامل تمیز شود و مقداری لکه کثیف روی خودروها باقی می‌ماند.

فوم برس کارواش

مقاوم در برابر سایش

برس کارواش یکی از لوازم جانبی سیستم کارواش است که همه روزه برای شستشوی خودرو استفاده می‌شود. در عملیات شستشو، برس‌های فوم به همراه ماشین در حال چرخش هستند تا کثیفی روی وسایل نقلیه را پاک کنند. این فرآیند یک فرآیند ثابت است که می‌تواند هر بار با نیروی ضربه قوی، برس‌ها را ساییده کند. بنابراین برس‌های فوم باید در برابر سایش روزانه بسیار مقاوم باشند.

هنگام کار، برس‌های فوم تقریباً از تمام جنبه‌های بدنه خودرو، چرخ‌ها، شیشه جلو و غیره عبور می‌کنند. برس فوم تخصصی EVA می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد. فوم تخصصی EVA می‌تواند با استحکام کششی و عملکرد کشیدگی که دارد در طولانی مدت عملکرد خوبی داشته باشد.

نرم و انعطاف پذیر

فوم EVA با توجه به اینکه بسیار مقاوم است ولی کاملا نرم و انعطاف‌پذیر می‌باشد و در هنگام شستشوی خودرو هیچ آسیبی به بدنه خودرو وارد نمی‌کند و یک عملکرد ضربتی ثابتی دارد. علاوه بر این، هنگام کار بر روی سیستم‌های کارواش تونلی، برس‌های کارواش خودکار با چرخش شفت با سرعت ثابت و زیاد کشیده می‌شوند و فوم نرم و انعطاف‌پذیر EVA به طور ایده آل قادر به حفظ این فرآیند است.

نتیجه گیری در مورد استفاده از برس کارواش

فوم EVA با کارایی بالا به طور گسترده‌ای توسط بسیاری از ارائه‌دهندگان سیستم‌های کارواش تونلی (اتوماتیک) به عنوان برس شستشوی ماشین استفاده می‌شود. فوم EVA در طیف گسترده‌ای از اشکال، ابعاد و خواص با ضخامت 1 میل تا 5 میل قابل سفارش می‌باشند.

همچنین فراموش نکنید که تاکید بر فوم EVA با کیفیت بالا است زیرا فوم EVA معمولی نمی‌توانند عملکرد عالی را در حین کار بر روی تجهیزات شستشوی اتوماتیک خودرو ارائه دهند و پس از مدتی فرسوده می‌شوند و قابل استفاده نخواهند بود.

چکیده‌ای از این مطلب

  • فوم EVA به دلیل عدم جذب آب در هنگام شستشو تا حد زیادی میزان مصرف آب را کاهش می دهد
  • فوم EVA با توجه به اینکه بسیار مقاوم است ولی کاملا نرم و انعطاف‌پذیر می‌باشد و در هنگام شستشوی خودرو هیچ آسیبی به بدنه خودرو وارد نمی‌کند
  • فوم EVA در طیف گسترده‌ای از اشکال، ابعاد و خواص با ضخامت 1 میل تا 5 میل قابل سفارش می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.